Voor een organisatie in de B2B branche in ‘s-Hertogenbosch zijn op zoek naar een ervaren Credit Control Team Lead.
Als Credit Control Team Lead ben je verantwoordelijk voor alle processen die te maken hebben met het betaalgedrag van de klanten. Je bent rechterhand van de Manager Back Office & Payments en aanspreekpunt voor het team dat bestaat uit 3 credit control collega’s.
Je zult je bezig houden met het analyseren van de vervallen openstaande bedragen en het verhalen daarvan aan de hand van beschikbare informatie. Je zult hierin nauw samenwerken met andere teams om vervallen openstaande bedragen zo snel mogelijk op een gestructureerde wijze te verhalen.
Je schakelt met externe partijen(zoals incassobureau’s, curatoren) om zo snel mogelijk uitsluitsel te krijgen rondom een openstaande vordering en je zult het credit control team ondersteunen met juridische zaken. Je werkt nauw samen met de Manager Back Office & Payments.
Verder ondersteun je het Debiteurenbeheer team in deze rol ook met telefonisch contact met klanten die niet of te laat betalen, om het betaalgedrag van deze klanten nu en in de toekomst te verbeteren.
Je kunt gevoelige onderwerpen, zoals (problematische) schulden op een prettige manier bespreekbaar maken en vindt het een uitdaging om binnen de tijd van een gemiddeld telefoongesprek tot een oplossing te komen. De administratieve afhandeling van het gesprek registreer je netjes en accuraat.
Jouw analytisch vermogen en aanleg voor financiële werkzaamheden zijn belangrijk om concreet en effectief tot een passende oplossing en advies op maat te komen.
In deze organisatie kom je het beste tot je recht met een no-nonsense mentaliteit en een open persoonlijkheid.
Herken jij jezelf in bovenstaande en ben je eager to learn dan is deze functie jou op het lijf geschreven.
Takenpakket;
- Het voortouw nemen in en sturing geven aan de dagelijkse activiteiten van het Credit Control team en zorgdragen dat werkzaamheden efficiënt ingericht zijn om vervallen openstaande vorderingen z.s.m. te verhalen.
- Processen monitoren en verbeteren waar mogelijk
- Maandelijks rapporteren van vervallen openstaande vorderingen en team resultaten aan Manager.
- Ondersteuning verlenen aan Juridische dossiers waarbij er sprake is van disputen rondom het betalen van openstaande vorderingen.
- Ervoor zorgen dat vragen van klanten op tijd en goed worden beantwoord.
- Klanten benaderen over betalingen en betalingsregelingen.
- Het achterhalen van de achterliggende reden van betalingsachterstanden.
- Je onderhoudt het contact met de incassobureaus wanneer dat nodig is.
- Samen met de klant zoek je naar oplossingen om de betalingsachterstand op te lossen.
- Klaarstaan voor je teamleden en manager.
Jouw vaardigheden:
- Je werkt goed samen en weet een team te motiveren
- Je levert proactief een bijdrage aan de verbetering van de werkwijze binnen debiteurenbeheer
- Je voelt je verantwoordelijk voor je werk en je bent collegiaal
- Je bent nauwkeurig, klantgericht en beschikt over goed analytisch vermogen
- Je kunt goed en op een nette manier anderen overtuigen, beïnvloeden en onderhandelen, zowel met interne als externe partijen
- Je hebt goede administratieve vaardigheden
- Je kunt goed omgaan met druk, en je bent gefocust op het behalen van resultaat
- Je hebt een goed inschattingsvermogen en flexibel denkgedrag; think global act local.
- Kennis van Microsoft Office, met name Microsoft Excel is een pre
Jouw profiel:
- Minimaal HBO werk- en denkniveau
- Ervaring met het aansturen van een team is een pre
- Ervaring met kredietverzekeraars en het interpreteren van jaarrekening is een pre
- Affiniteit met telefonische klantenservice
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (in woord en geschrift)
- Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer
Je rapporteert aan:
• Manager Backoffice & Payments
Aanbod;
- Werken in een grote internationale organisatie.
- Fulltime contract, deels remote.
- Goede secundaire voorwaarden, zoals Ziektekostenvergoeding, 10% bonus, thuiswerkvergoeding.